Összesen több mint 1,2 millió autó garanciaidejét hosszabbítja meg a Hyundai a koronavírus-fertőzések visszaszorítása érdekében.
A mai napon jelentette be a Hyundai, hogy összesen, világszerte több mint 1,2 millió járművük garanciaidejét hosszabbítják meg. Az USÁ-ban vagy 6 év és 60 ezer mérföld, vagy pedig 10 év és 100 ezer mérföld lehet az autók garanciaideje, ezt tolják most ki három hónappal.
Amerikában az autószervizek továbbra is működnek, így az elromlott járművek javítása megoldott, sőt a Hyundai plusz elővigyázatossági intézkedéseket tett, így például a tulajdonosnak – ha így dönt – egyáltalán nem is kell találkoznia senkivel a szervizben, a megrendelést e-mailben is elküldheti, a munkalapot digitális aláírással is elláthatja, akár otthonról, a szerviz parkolójában hagyott autó kulcsát pedig elég ha bedobja. Hozom-viszem szolgáltatás bevezetéséről a Hyundai sajtóközleménye nem ír, így ezt valószínűleg központi rendelkezésként egyelőre nem vezették be, az utastér-fertőtlenítés viszont alapból jár.
Érdemes megjegyezni, hogy azzal, hogy a gyár a nyitva tartó szervizeket hangsúlyozza, valószínűleg arra utal (bár ez explicit módon leírva nincs), hogy a kötelező karbantartások elvégeztetése alól nem mentesülnek az autótulajdonosok.
Mi a helyzet az Egyesült Államokon kívül?
Összesen 175 országban van jelen a gyártó, de a garanciahosszabbítást nem feltétlenül alkalmazzák mindenhol. Egyes helyeken, ahol a kijárási tilalom nem engedi, eltekintenek az időszakos szervizek elvégzésétől is, de ez sem mindenhol van így.
Magyarországon – a legtöbb márkához hasonlóan – a Hyundai is nyitva tartja a márkaszervizeket, és honlapján világosan közli, hogy ha valaki nem végezteti el a kötelező szervizeket időben, az bukja a garanciát és az assistance szolgáltatást is. Hozom-viszem szolgáltatásról, utastér vagy klíma fertőtlenítésről, vagy bármi más, a szerviz szolgáltatást érintő óvintézkedésről nem esik szó.