A jelen és a múltat idéző jövő jelenik meg a Peugeot színpadán a nagyközönség számára a mai nappal megnyíló Párizsi Autószalonon. Találhatunk náluk új SW modellt, hibrid technológiát, és tanulmányautót is.
508 SW
A Peugeot természetesen nem maradhatott ki a francia fővárosban megrendezett autókiállításból. Itt mutatják be a számukra egyik legfontosabb modell, az 508-as SW, azaz kombi változatát. Már első pillantásra is láthatjuk, hogy az autó szakítva az eddig megszokott kombi stílusjegyekkel inkább a sportkombik világának irányába mutat. A meglepő dizájn, dinamikus megjelenés, elegáns forma mellett a belsejében tágas, egyben praktikus tér fogad minket. A Peugeot-ra jellemző felfüggesztés kiváló úttartást ígér. Az 508 SW európai forgalmazása tudomásunk szerint 2019 januárjában veszi majd kezdetét.
e-Legend
A franciák sztárja az idei bemutatón egyértelműen az e-Legend. A Peugeot ezzel az izgalmas tanulmányautóval kívánja bemutatni a jövő közlekedésének élményét, egy teljesen elektromos önvezető autó képében. Ahogy azt a bevezetőben is írtuk az e-Legend külsejében a múltat idéző jövőt láthatjuk, hiszen a kocsi finoman kidolgozott formájában az épp 50 éve bemutatott 504-es kupé jelenik meg. Az első részének túlnyúlása, a rövidebb hátsó rész, a 4,6 méteres teste, határozott tekintete méltó módon emlékezik meg elődjéről.
Persze a testében lévő lélek, vagyis a technika sem ad okot panaszra. Az autót egy 462 lóerős villanymotorral és egy 100 kWh-s akkumulátorral látták el, melynek segítségével négy másodperc alatt gyorsul „százra”, végsebessége 220 km/h, hatótávolsága pedig 600 kilométer is lehet.
Természetesen a beltér is a jövőbe mutat, számos kijelzőt találunk benne, amiket az éppen aktuális vezetési módoknak megfelelően használhatunk. Igen, jól értették, hiszen az e-Legendet négyféle vezetési módban lehet használni, két önvezető és két manuális módban.
Hibrid erőforrások
Szintén itt kerültek bemutatásra a Peugeot benzines plug-in hibrid modelljei, jelesül a 3008, az 508, és az 508 SW. Mint, ahogy azt korábban közölték kétfajta hibrid hajtás lesz majd elérhető. Az egyikben egy 180 lóerős benzinmotor mellett egy 110 lóerős villanymotort kapunk majd, míg a másik opcióban 300 lóerős rendszerteljesítmény érhető el egy 200 lóerős benzinmotor és egy 110 lóerős villanymotor segítségével, mindezekhez pedig egy nyolcfokozatú automata váltó társul. Tisztán elektromos üzemmódban a hatótáv 50 kilométer lesz, azonban a hybrid és hybrid4 névre keresztelt hajtások megjelenésére 2019 őszéig várnunk kell.