A Porsche két új sportos modellt helyez el kínálatában a Panamera GTS, valamint a Panamera GTS Sport Turismo képében. Az alapmodellből kiindulva nem lesznek unalmas autók, de lássuk a részleteket.
Mint, ahogy azt már megszokhattuk a német gyártótól, a Porsche Panamera GTS sem szűkölködik az erőben. A motor egy 4.0 literes V8-as biturbó erőforrás, amely 460 lóerővel és 620 Nm nyomatékkal rendelkezik. Teljesítménye tehát számokban kifejezve igazán lenyűgöző, figyelemmel arra is, hogy a 0-100-as sprintet 4,1 másodperc alatt tudja teljesíteni, végsebessége pedig 290 km/h környékén lesz.
Az erő átvitelében egy nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó lesz segítségünkre, összkerékhajtással karöltve, a sportos hangzásról pedig az alapáron járó sportkipufogó gondoskodik.
Ehhez a teljesítményhez persze az sem árt, ha megfelelő fékhatással rendelkezünk, hasznos, ha lassítani vagy megállni is hatékonyan tudunk. Ennek érdekében az autó hatalmas fékeket kapott: elől 390 mm, hátul pedig 365 mm. A Panamerák stabilitását a sportos alváz mellett a feszesebb beállításokkal rendelkező felfüggesztés és lengéscsillapítás hivatott szolgálni.
Az előző Panamerákhoz képest a GTS modellek alapfelszereltsége számos területen kibővült. Többek között a 20 colos kerekek is ebbe a körbe tartoznak, csakúgy, mint a fűthető, multifunkciós sportkormány is. Feláras extraként természetesen számtalan külső és belső kiegészítő rendelhető hozzá. Az elődmodellben meglévő fejlesztések persze az új GTS modellekben is megtalálhatók lesznek, így a már ismert vezetést segítő rendszerek, valamint a Porsche Advanced Cockpit műszercsoport is.
Aki pedig a mindennapokban egy jobban használható autóra vágyik, annak a Panamera GTS Sport Turismo változatát ajánlják, tágasabb beltérrel, nagyobb csomagtartóval, úgy, hogy közben az autó semmit sem veszít jellegzetes Porsche formájából és rendkívüli dinamikai tulajdonságaiból.