Az új Mercedes B osztály is bemutatkozott Párizsban

BeltérA Mercedes is több újdonsággal készült a napokban megrendezésre kerülő Párizsi Autószalonra, melynek keretein belül az új B osztályt is bemutatták. Az elődmodellhez képest még dinamikusbbnak tűnik, az adatok alapján pedig nőtt is az autó. 

 

Formáján finomítottak a tervezők, amely nem csupán esztétikailag jelenik meg, hanem az alacsonyabb tetővonalnak köszönhetően légellenállási mutatóját 0,24-re csökkentették elődjének 0,25-ös értékéhez képest. Mondhatják ugyan egyesek, hogy a számokat tekintve ez nem túl nagy változás, de ebben az értékben bizony minden egyes tizednek jelentősége van az áramlástani szempontok alapján. A rövidebb túlnyúlások, markánsabb hátsó rész persze a kinézetének is jót tett. 

A külső mellett a beltér is változott, és nem is csupán a dizájn területén. A sofőr üléspozícióját a jobb kilátás érdekében 90 milliméterrel magasabbra helyezték. A kényelmesebb ülések mellett elméletileg a beltér helykínálata is nagyobb lett valamennyivel. Az első ülések nem csupán a kényelemre fókuszálnak, hanem arra is képesek, hogy az ülőlap és a háttámla szögének rendszeres módosításával segítsenek megtalálni a megfelelő, hátunkat kímélő testtartást. 

A hátsó ülések 40-20-40 arányban dönthetőek, mindemellett egy 14 centiméteres sávban előre-hátra is mozgathatóak lesznek. Ennek segítségével a csomagtartó mérete az alap 455 literről akár 705 literre is növelhető lesz majd.  

Az A osztály után ebben a modellben is megjelenik az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) rendszer. A kétképernyős, számtalan funkcióval ellátott egység méreteit és azok párosítását tekintve háromféle kivitelben lesz elérhető, két 7 hüvelykes, két 10,25 hüvelykes, vagy egy 7 és egy 10,25 hüvelykes képernyővel.  

Az új B osztály motorkínálatában kétfajta négyhengeres, 1,33 literes benzinest találhatunk, az egyik 136, míg a másik 163 lóerővel rendelkezik. Háromfajta dízel verzió is elérhető, az 1,5 literes dízel 115 lóerővel, míg a 2,0 literes dízel 150 vagy 190 lóerővel. Ez utóbbi, vagyis a legerősebb dízel változathoz lesz kapható az új nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltó is. A későbbiekben természetesen más motorok is meg fognak jelenni a kínálatban, csakúgy, mint az összkerékhajtással ellátott példányok is.  

, , , ,

Vélemény, hozzászólás?