Facelift után így néz ki a Mercedes V osztály

Mercedes V osztályA modell 2014-es bemutatkozását követően a szaksajtó joggal volt elájulva tőle, hiszen a Mercedes olyat mutatott az MPV szegmensben, ami azóta is keveseknek sikerült. 

Családi monstrum? Vagy inkább egy tárgyalóbusz, guruló iroda? Tény, ha egy klasszikus üzletemberre gondolunk, nem az a kép ugrik be először, hogy „busszal” közlekedik. Pedig a Mercedes megmutatta, hogy a V osztály erre is alkalmas. Az általa kínált tér több, mint elegendő, a kényelem és a luxus pedig garantált, hiszen busz ide-vagy oda mégis a német autógyártás egyik csúcsáról van szó.  

Idén már elérkezettnek látta az időt a Mercedes, hogy frissítsen a modellen, de ez persze nem csupán a külsejére vonatkozik. Sőt, ami azt illeti a külső megjelenés tekintetében nem beszélhetünk radikális változásokról, bár gyorsan tegyük hozzá, hogy egy modellfrissítés esetén nem is ez a cél. A közzétett képeken jól látható, hogy leginkább az orra változott, új lett a hűtőrács, megváltoztak a légbeömlők is, melynek köszönhetően megjelenése markánsabb, határozottabb lett. Az új színek, valamint az új elrendezésekkel jelentkező 17, 18, 19 colos felnik is kiveszik a részüket a megjelenés tökéletesítéséből.  

A beltér esetében a tervezők célja az volt, hogy a jelenlegi Mercedes modellek belső dizájnjának filozófiáját átültessék a V osztályba is. Természetesen ezt is mindenhol a modern és az elegáns megjelenés jellemzi. Új lett a szellőzők formája, a műszeregység változásai pedig könnyebb eligazodást ígérnek majd használójának.  

A motorok terén is van újdonság, ugyanis megjelenik benne egy négyhengeres dízel 239 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal. A V300 d ezzel 7,9 másodperc alatt tud 100 km/h-ra gyorsítani, végsebessége pedig 220 km/h lesz. Aki ettől szerényebb teljesítménnyel is megelégszik, az persze választhatja a 190 lóerős V250 d változatot is, ami szintén megfelelően fogja mozgatni a nem kis méretekkel rendelkező buszt. 

A rendelhető extrák tárháza szinte kimeríthetetlen. Kérhetünk hozzá az összkerékhajtáson és a kilencfokozatú automata váltón túl egy sor kényelmi és biztonsági kiegészítőt is, ami alaposan fel tudja tornázni a 36.900 eurós alapárat.  

, , ,

Vélemény, hozzászólás?