Szinte naponta látunk a forgalomban balesetben érintett sérültekhez száguldó, vagy egyéb okból megkülönböztető jelzéssel haladó mentőt, tűzoltót vagy rendőrautót. Sajnos néha azzal is szembesülünk, hogy a forgalmi helyzetek, figyelmetlen sofőrök miatt ezek a járművek nem tudnak megfelelően haladni. A Ford és a Vodafone közös fejlesztése változtathat ezen.
A két cég most egy olyan közös fejlesztésen dolgozik, ami ezt a problémát kívánja orvosolni. Tenni kell valamit azért, hogy a segítség mindenkihez hamarabb érkezzen, hiszen ha egy baleset helyszínére késve érkeznek az tragédiához is vezethet. Szakértők szerint a közlekedési balesetek áldozatainak túlélési aránya akár 40%-kal is javítható lenne, ha csupán négy perccel gyorsabban jutnának hozzá a kezeléshez.
A tesztelés alatt álló technológia lényege, hogy figyelmeztetni tudja a sofőröket az előttük történt balesetről, valamint arról is, hogy segítő jármű közeledik feléjük és az út melyik oldalára húzódjanak, hogy ne képezzenek akadályt annak haladásában. A cél tehát az, hogy egy „vészhelyzeti folyosót” létrehozva a mentők, rendőrök, tűzoltók gyorsabban érjék el céljukat.
A Ford már régóta végez fejlesztéseket, teszteket az automatizált közlekedéssel, az autók egymás közötti kommunikációjával kapcsolatosan annak érdekében, hogy az utakon világszerte hatékonyabban és biztonságosabban lehessen közlekedni. A Focus modellekben már megtalálható az eCall funkció, amely baleset esetén automatikus segélyhívást kezdeményez, az SOS gomb megnyomásával pedig közvetlen kapcsolat teremthető a vészhelyzeti központokkal. (Tudomásunk szerint ez a szolgáltatás Magyarországon 2020-tól lesz elérhető.)
További érdekesség, hogy a Ford egy kiegészítő terméket is tesztel, amely mentőautókból, tűzoltókból, rendőrautókból jelzéseket küld a közelben lévő sofőröknek, akik így tudhatják majd a jármű pontos helyét és távolságát. Ez különösen városi környezetben lehet hasznos, például egy kereszteződésben, ahol nehezebb meghatározni, hogy honnan, milyen irányból érkezik a sziréna hangja.