Ilyen lett az új Toyota Supra

Toyota SupraHosszú kihagyás után hozza vissza palettájára a Supra modellt a Toyota. Korábban már láthattuk kémfotókon, sőt a gyártó is kommunikált róla, de a végleges változatot csak most mutatták be a Detroit Motor Show-n. 

Nagy elődök nyomdokaiba lép a Toyota Supra következő generációja. Az elmúlt évtizedekben sikeres sportkocsikat gyártottak és sokaknak már nagyon hiányzott egy igazán modern formával és technikával rendelkező Supra. Nem titok, hogy a fejlesztése a BMW-vel közösen zajlott, kívülről azonban nem sok jellemzője emlékeztet minket erre. Ami persze nem meglepő, hiszen a formavilágot tekintve saját vonalaikhoz, hagyományaikoz ragaszkodva akarták megalkotni az autót. A kiindulási alap is egyértelmű volt számukra: orrmotor, hátsókerékhajtás, és a soros hathenger. Ehhez jött még a Gazoo Racing, ami szinte garancia a sikerre. 

Formája karakteres, a hosszan elnyúló orra az előző Supra képeit idézi, az oldalán megtalálható gömbölyű elemek pedig jól illeszkednek az összképbe. A hátulja mellett sem lehet elmenni szó nélkül, ez a rész is az erőt és a határozottságot hordozza magán. Felfújt formája ellenére jól láthatóan nem egy csilli-villi izomautóról, hanem egy igazi sportkocsiról van szó. A légbeömlők, a kipufogók pedig csak fokozzák ezt a meggyőződésünket. 

Technika 

A Supra legerősebb változatában egy három literes, soros hathengeres, turbóval felszerelt motor került, ami 340 lóerő és 500 Nm-es nyomaték leadására képes. Az 1500 kg-tól is nehezebb autót az említett erőforrás 4,1 másodperc alatt tudja 100 km/h-s sebességre gyorsítani, végsebessége pedig (a szabályozásnak köszönhetően) 250 km/h. Mindehhez egy nyolcfokozatú automata váltót párosítottak, az erőt pedig a 19 colos kerekek segítik majd átvinni az aszfaltra.  

Nem ez lesz azonban az egyetlen változat. Gyártanak majd kétliteres, négyhengeres, turbós verziókat is, amik ugyan szerényebb mutatókkal rendelkeznek, de az élmény valószínűleg ezekben a modellekben sem marad el. A kétliteres kivitel 197 vagy 258 lóerővel lesz elérhető. 

A további technikai részletekről is közöltek adatokat, nevezetesen az autó adaptív lengéscsillapítókkal, multi-link felfüggesztéssel érkezik. Minden részletet úgy dolgoztak ki, hogy igazán jó sportkocsit kapjanak. Többek között erről hivatott gondoskodni a 2470 milliméteres tengelytáv, a súlypont, és a tengelyek közötti 50-50 %-os súlyelosztás is. 

A hírek szerint az új Toyota Supra piaci bevezetése idén nyáron kezdődik majd. 

, , , ,

Vélemény, hozzászólás?