Számtalan kémfotó, sok pletyka, megannyi találgatás után a Párizsi Autószalonon bemutatták a 3-as BMW legújabb változatát. Dizájn, technológia, adatok, beltér, lássuk tehát, hogy mit tud az új 3-as.
Kétségtelenül a BMW egyik legsikeresebb és a tulajdonosok által legjobban kedvelt modelljéről beszélünk, amikor a „hármas” kerül szóba. Gyakorlatilag az 1982-ben piacra került E30 megjelenése óta egy máig is meglévő sikerszéria amit láthatunk. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően nagyon hamar kategóriájának zászlóshajójává nőtte ki magát, gondoljunk csak az akkoriban megjelent Touring vagy a kabrió változatokra. Mindez a siker pedig odáig vezette a BMW-t, hogy a mai napon már a hetedik generációt mutathatták be.
Akár a külsőt, akár a belsőt tekintjük, a prémium megjelenésből mit sem engedett a gyár. Az új dizájnnak köszönhetően az autó eleje, valamint a hátsó része is határozott jellemvonásokat hordoz. A BMW-re jellemző vesék még hangsúlyosabbak lettek, finoman illeszkedve az első lámpatestek közé. A karosszéria nagyobb lett, összességében 85 milliméterrel hosszabb, a tengelytáv 41 milliméterrel növekedett. A nyomtáv elől 43, míg hátul 21 milliméterrel lett szélesebb. Panaszunk a súlyelosztásra sem lehet, hiszen ezt 50-50%-os arányban sikerült megoldani, ami remek kezelhetőséget ígér. Joggal büszkélkednek továbbá a légellenállási tényezővel is, hiszen ezt az új aerodinamikának köszönhetően 0,26-ról 0,23-ra csökkentették, valamint az autó súlyából is lefaragtak.
Az kocsi megnövekedett méreteinek is köszönhetően több helyet kínál a beltérben, az elől ülőknek nagyobb teret a vállnak és a könyöknek, a hátul ülőknek pedig a könnyebb beszállás mellett nagyobb lábteret ígér. A csomagtartó mérete 480 liter, a hátsó ülések pedig 40-20-40 arányban lesznek dönthetőek.
A beltér is megújult, természetesen itt is prémium anyagok és hozzá illő dizájn fogad minket. Az új multifunkciós bőrkormány mellett, egy teljesen új panelt is találunk benne, ami a világítás vezérlésére hivatott. Mindezek mellett persze a műszerfal valamint a középkonzol is új, egyedi formát kapott. A váltó mellett elhelyezett részen elegánsan jelenik meg az iDrive vezérlő, a start/stop gomb, az elektromos kézifék, és egyéb funkcióválasztó gombok.
Az új 3-as BMW a vezetést segítő rendszerek valóságos tárházát vonultatja fel, ezzel is komfortosabbá és biztonságosabbá téve közlekedésünket. Sokuk sajnos csak rendelhető extraként lesz majd elérhető, a lista azonban egészen meggyőző, találunk benne sávtartót, vészfék asszisztenst, adaptív tempomatot, holttér figyelőt, de megtaláljuk benne a head-up displayt, valamint a parkolást segítő rendszereket, kamerákat is.
Ebben a modellben mutatkozik be a BMW Intelligent Personal Assistant rendszere is, amelyről szóló cikkünket itt olvashatja: http://carportal.hu/szintet-lep-a-bmw-az-intelligenciaban/ Ezen rendszer segítségével az autóval társalogva információkat kaphatunk, beállításokat változtathatunk a Hey BMW „utasítás” elhangzása után.
A motorkínálatot tekintve négyhengeres benzinesek, valamint négyhengeres dízelek, és egy hathengeres dízel variáns között válogathatunk. A későbbiekben természetesen az M Performance, valamint egy plug-in hibrid modell is elérhető lesz.
A ma bemutatott modell forgalmazása 2019 márciusában veszi majd kezdetét.