Már évek óta tart a trend, amely szerint ismét fellendült az új autók értékesítése hazánkban. Nem volt ez máshogy tavaly sem, jó évet zártak a kereskedők, minden szegmensben nőttek az eladások.
Ha év vége, akkor statisztika. Egyre-másra látnak napvilágot azok az elemzések, kimutatások, statisztikák, amelyek az autóipar eredményeivel kapcsolatosak. A gyártók szinte dobálják hozzánk a „győzelmi jelentéseket”, a számok káprázatosak, hiszen mindenki tud mutatni olyan adatot, metszetet, részsikert, amire joggal lehet büszke. Sokan már ekkor a Churchillnek tulajdonított mondatért kiáltanak: „csak abban a statisztikában hiszek, amit én, magam hamisítok”. Azt a vitát most ne nyissuk meg, hogy ez a mondat valóban tőle származik-e, inkább nézzünk meg mi is néhány adatot a gyártói jelentéseken kívül.
Valóban jó évet zártak a hazai kereskedők, hiszen mind 2016-hoz, mind pedig 2017-hez képest bővült az autópiac. A növekedés üteme azonban mintha lassulni látszana, hiszen a 2017-es 20%-os növekedéshez képest a tavalyi „csak” 17,5%-os volt. 2018-ban összesen 136600 személygégjárművet értékesítettek, ami kb. húszezerrel több, mint a 2017-es adat. Az év első fele volt igazán erős, az őszi hónapok, valamint a december is csökkenést mutatott. Ez ugyan nagy meglepetést nem jelentett, hiszen a szeptemberben bevezetett WLTP norma miatt nagyban módosultak a gyártók termelési adatai.
Csökkenést mutattak a számok az EU-n kívül is, hiszen a világ legnagyobb autópiacán, Kínában is hónapokon keresztül volt megfigyelhető a visszaesés, ez azonban inkább a kínai gazdaság növekedésének lassulását jelezte.
Itthon nem csupán a személyautók piacán értek el sikereket a kereskedők, hiszen szépen teljesítettek a kishaszonjárművek, nagyhaszonjárművek is. Az előbbinél 14%-os, míg utóbbinál 8,2%-os bővülést hozott a 2018-as esztendő. A motorkerékpárok esetében is volt ok az örömre, hiszen százalékos arányban ez a szegmens bővült a legnagyobbat az előző évhez képest. (32%)
A személyautókra vonatkozó statisztikákból kiderül továbbá az is, hogy a márkák tekintetében sincs komolyabb meglepetés. A Suzuki erőteljesen veri a többieket itthon, ami valóban nem csoda, elég csak a Vitara, vagy az S-Cross sikereire gondolnunk. A második helyen a Ford áll, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Skoda fért fel, megelőzve az Opelt.