Mint minden gyártó, természetesen a Seat is figyeli és követi az autóiparban megjelenő trendeket, hiszen nem szeretnének lemaradni a konkurensektől. Az SUV láz mellett azonban kerül néha izgalom is a „kalapba”.
Ismeretes, hogy a Seat is beszállt a SUV-ok rohamosan terjedő világába, egy ideje már több modellel is jelen vannak ebben a szegmensben. Nem is csoda, mivel a piacokon mindenhol ezek az autók hódítanak, sőt a jelenlegi előrejelzések szerint ez a trend csak fokozódni fog. Aki csak teheti erre koncentrál, egyre több kategóriában jelennek meg a mini crossoverek és a nagytestű SUV-ok.
A spanyolok most vadítottak egyet a dolgon és az új Cupra Ateca segítségével kívánnak hódítani az izmosabb autók körében. A Cupra név hallatán mindenkinek egy erősebb Seat jut eszébe, régebbről jól ismerjük már, hogy miként tudnak izgalmasabbá tenni egy átlagos Seatot.
Teljesen új márkát szeretnének ezzel teremteni a sportosság és az egyediség jegyében, természetesen a Seat modellekre fókuszálva. Közleményük szerint szeretnék megmutatni az embereknek, hogy nem kell feltétlenül a luxus autók világa felé fordulniuk ahhoz, hogy egyediek legyenek.
Technika
Az adatokat megvizsgálva megpróbálták a maximumot kihozni az autóból, a számok önmagukért beszélnek. Az autó lelke a már ismert négyhengeres turbós, kétliteres TSI motor, amely 300 lóerővel rendelkezik, 400 Nm-es nyomaték mellett, erőből tehát nem lesz kevés. Főként, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a Cupra Ateca 1540 kg, tehát ennek a tömegnek a dinamikus mozgatásával nem lesz probléma. A hétsebességes DSG váltó és az összekrékhajtás pedig csak fokozza majd a dinamizmiust. A fenti adatoknak köszönhetően gyorsulása is igen jó értéket mutat, hiszen 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet. Több vezetési mód közül lehet kiválasztani az útviszonyokhoz, vagy a stílusunkhoz leginkább megfelelőt, így a biztonság és a stabilitás csak tovább fokozódik.
Dizájn
Kívülről nézve megfigyelhetünk néhány újdonságot, amik a markáns megjelenés mellett a sportosságot és az erőt is jól mutatják. Az új Cupra logó, a 19 colos kerekek, a kipufogók is mind azt sugallják, hogy nem egy átlagos „nagytestűről” van szó. A beltér is ennek megfelelően lett formálva. Itt is találkozhatunk a Cupra logóval, a sportos kormány és az ülések is a dinamikát jelenítik meg. Az autó természetesen számtalan fedélzeti extrával rendelkezik, mind a vezetés, mind pedig a kényelem, avagy a kommunikáció terén.