A Veygo nevű biztosítótársaság kiderítette, hogy az egyes országokban melyik autómárkára kerestek rá a Google-ön a legtöbbször az elmúlt 12 hónapban. Akadnak meglepetések bőven!
Az talán nem meglepő, hogy az olyan világszerte ismert márkák, mint a Ford, vagy éppen a Honda szinte mindenhol népszerű, de az már korántsem kézenfekvő, hogy a vizsgált 171 országból 57-ben a Toyotára kerestek rá a legtöbben, összesen átlagosan havonta 7,8 millió alkalommal, míg a második helyezett Honda 7 millióval, míg a harmadik Ford 6,4 millióval büszkélkedhet. Az eredményt árnyalja, hogy a vizsgálat nem különböztette meg a motorkerékpárokra és az autókra vagy éppen a haszonjárművekre irányuló kereséseket, márpedig például a Honda esetében nem elhanyagolható forgalom irányulhatott a motorokra is.
Az is érdekes adat, hogy a 171 vizsgált országból 25-ben a BMW, 23-ban pedig a Mercedes-Benz nyert. A legtöbb helyen a márkák nevét a vásárlási szándék miatt pötyögték be a Google-be, de 12 országban olyan álomautók vitték el a pálmát, mint például a Lamborghini. Az is elgondolkodtató, csak 5 olyan ország van, ahol a saját nemzetük autómárkájára kerestek rá a legtöbbször.
A legmeglepőbb azonban az, hogy a Teslára hét országban is a legtöbbször „gugliztak”, így például Norvégiában és Hollandiában, de a világ legnépesebb országában, Kínában is a Tesla lett a nyerő.