A március elején rendezett Genfi Autószalonon nem vett részt a Ford, így most látta elérkezettnek az időt arra, hogy előálljon legfrissebb modelljeivel.
A Ford újdonságai között szerepel a Ford Kuga, és az Explorer következő modellje, valamint a Ford Puma is. De haladjunk csak szépen sorban. Sokan hiányolták a Ford jelenlétét a Genfi Autószalonon, de Amszterdamban ők is lerántották a leplet fejlesztéseikről. Mint a világon jelenleg szinte mindenki, így a Ford is nagy erőket koncentrál az SUV szegmens szereplőire, ami persze nem csoda, hiszen Európában az eladások jelentős százalékát ez teszi ki.
Ford Kuga
A Kuga is alaposan megváltozott az elődjéhez képest. A méretei, külső és belső megjelenése mellett az erőforrások között történt a legjelentősebb változás. Az autó 44 milliméterrel szélesebb, 89 milliméterrel hosszabb lett, valamint a tengelytáv is növekedett 20 milliméterrel. A Ford azt ígéri, hogy a fenti számoknak köszönhetően nem csupán a helykínálat lesz bőségesebb, de jobb lesz az úttartás, és a stabilitás is. A C2 platformnak hála az autó 90 kg-mal könnyebb is lesz és az aerodinamikai mutatói is javulnak.
Az erőforrások terén a legnagyobb a változás, ugyanis az új Kuga többfajta lehetőséget is kínál számunkra. A Plug-in Hibrid változat 225 lóerőt tud majd, 50 kilométeres tisztán elektromos hatótáv mellett, az EcoBlue hybrid egy mild hybrid rendszert takar, és később megjelenik majd mellette a Kuga Hybrid is, ami 2020-tól lesz elérhető. Az autó kapható lesz továbbá a 2.0 literes 190 lóerős EcoBlue motorral, valamint az 1.5 literes 120 vagy 150 lóerőt teljesítő EcoBoost motorral is.
Ford Explorer
Európában is megjelenik a hatalmas méretekkel rendelkező, ezáltal az amerikai piacon nagyon kedvelt Ford Explorer is. A számok önmagukért beszélnek. Az autó 5 méter hosszú, 2 méter széles és majdnem 2 méter magas, ezáltal a hétüléses modellben vélhetően nem lesz szűkös a helykínálat. A 3.0 literes, benzines EcoBoost motor, a villanymotorral kiegészülve 450 lóerő és 840 Nm nyomaték leadására lesz képes. Az erő megfelelő beosztásában egy 10 fokozatú automata váltó lesz a motor segítségére, az intelligens összkerékhajtás pedig a minden körülmények közötti biztonságos haladásról gondoskodik majd.
Ford Puma
Ez az az autó, amiről jelenleg a legkevesebbet tudjuk. Ami biztos, az annyi, hogy nem az eddig megszokott Puma modellt kell magunk elé képzelni, hiszen lapos, sportos autó helyett inkább egy szabadidő autó, crossover képében jelenik majd meg a közönség előtt, forgalmazása pedig már ebben az évben megkezdődhet.