Az Arona és az Ateca után egy új nagytestűvel jelenik meg a Seat az SUV-ok között, melyhez nagy reményeket fűznek a spanyolok. Szándékuk szerint a Spanyolországban tervezett és fejlesztett, de Németországban gyártásra kerülő autó lesz a Seat új zászlóshajója. 
A még mindig dinamikusan bővülő SUV szegmensben akarja megvetni a lábát a Seat a Tarraco bevezetésével, ezzel is növelve az elmúlt évben is szép mutatókkal rendelkező eredményeiket. Nevéről a közönség döntött, hiszen egy szavazásnak köszönhetően nevezték el egy spanyol városról (Tarragona) a többségi voksok alapján.
Céljuk az volt, hogy ötvöződjön benne a dinamika, kezelhetőség, praktikum, funkcionalitás valamint az elegáns és meggyőző dizájn. Akik tehát egy jól kihasználható öt vagy akár hét üléssel rendelkező nagyobb méretekkel megjelenő SUV-t keresnek azok számára ideális választás lehet.
Az új külső dizájn és beltér mellett természetesen a technikai és biztonsági elemekre is nagy hangsúlyt fektettek. A vezetést segítő rendszerek közül megtalálható lesz benne többek között a vészfék asszinsztens, sávtartást segítő rendszer, valamint opcionálisan a holttérfigyelő, táblafelismerő rendszer, vészhelyzeti asszisztens, közlekedési torlódás asszisztens, adaptív tempomat is. A biztonság jegyében pedig megkapta az EU-ban már kötelező vészhívót, valamint az ütközésmegelőző rendszert is. A Tarraco testreszabható digitális műszerfallal is rendelkezik, melyen több funkció jeleníthető meg a nekünk megfelelő formában.
A motorkínálatot tekintve benzines és dízel erőforrások között válogathatunk, az alábbiak szerint: 1,5 TSI 150 lóerővel, 2.0 TSI, 190 lóerővel, hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú automata váltóval.
A dízel palettán a kétezer köbcentis TDI motorokkal találkozhatunk, melyek lóerőben ugyanazt tudják, mint benzines társaik, azonban az erősebb dízel verzió kizárólag összerékhajtással és a DSG váltóval lesz elérhető.