Új kompakt a csehektől: Skoda Scala

Skoda ScalaOktóberben a Párizsi Autószalonon jelent meg a közönség előtt a Vision RS tanulmányautó, és már akkor arról szóltak a hírek, hogy hamarosan széria változat is lesz belőle, nagyon hasonló formával. 

December 6-án este, Tel Avivban mutatkozott be a Skoda Scala, amelyet a cseh gyártó a kompaktok világában szeretne sikerre vinni. A Vision RS tanulmány sokak tetszését elnyerte, tehát jogosan volt kíváncsi mindenki arra, hogy mennyit sikerült belőle átmenteni a Scala megjelenésébe. Elárulhatjuk, hogy nem lőttek mellé, remek formába szabták az autót. 

Alapja az MQB A0 padlólemez, méreteit tekintve pedig kényelmes kis kompaktra számíthatunk. Hossza 4362 milliméter, a tengelytávolság 2649 milliméter, ami ugyan nem éri el az Octavia tengelytávolságának méretét, de alig marad el tőle. Csomagtartójának 467 liternyi helyével nem kell szégyenkeznie a kompaktok között, hiszen ez a kategória egyik legjobb értéke. A hátsó ülés támláinak ledöntésével 1410 literes raktér állhat rendelkezésünkre.  

Külső megjelenését tekintve már a jövő Skodáinak jegyeit hordozza magán. A befelé szűkülő fényszórók szépen fogják közre a hűtőmaszkot, a motorháztető Skoda logó irányába nyúló vonalai pedig egészen meghatározó jelleget adnak az elejének. A hátul megjelenő egyik legnagyobb újdonság, hogy itt nem a megszokott jelvénnyel találkozhatunk, hanem a Skoda feliratot olvashatjuk rajta. Az autó akár 18 colos kerekekkel is rendelhető majd, ami sokat tud dobni a látványon. 

Motor, váltó 

Eleinte négyfajta motorral szerepel majd a kereskedések kínálataiban az új Skoda Scala. Lesz belőle két 1.0 literes, turbós háromhengeres, benzines TSI, az egyik 95, a másik 115 lóerővel. Az 1.5 literes négyhengeres TSI már 150 lovas lesz. Az egyetlen dízel változat az 1.6 TDI lesz, 115 lóerővel. Később elérhetővé válik majd egy CNG változat is, amely 90 lóerőt tud teljesíteni.  

A legkisebb TSI motoros változathoz egy ötfokozatú manuális váltót raktak, a többi motorhoz pedig hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú duplakuplungos DSG váltó választható.  

A beltér a Vision RS tanulmányautón alapul, tágas helyet, minőségi anyaghasználatot, kellemes környezetet kínálva a benne utazóknak. Elérhető lesz benne minden, ami ebben a kategóriában a maximumot jelentheti, elég csak a vezető előtti virtuális egységre, vagy a középen elhelyezett érintőképernyős rendszerre gondolni. A biztonsági extrák terén is gazdagság jellemzi, adaptív tempomat, automata vészfék rendszer, sávelhagyást figyelő, holttér figyelő is megtalálható a palettán.  

Az új Skoda Scala forgalmazása a hírek szerint 2019 első felében kezdődhet. 

, , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?