Ahogy azt korábban már mi is „megénekeltük”, október elején Párizsban mutatkoztak be a Corolla új változatai, a kombi és a ferdehátú is. A szedán akkor még hiányzott a kínálatból, most azonban erről is kaphatunk információkat.
A Corolla mindenképpen a Toyota egyik legsikeresebb modellje, hiszen már a 12. generációt láthatjuk belőle. A Touring Sport, vagyis a kombi és a Hatchback mellé megérkezett a szedán is, ami megjelenésében finoman különbözik testvéreitől. A japán gyártó mindenkit szeretne megszólítani az új modellekkel, hiszen ezen a palettán a legtöbben megtalálhatják a kedvükre való, és az igényeiknek megfelelő Corollát.
Az autó a többi Corollából már ismert TNGA (Toyota New Global Architecture) padlólemezre épül. Az orrán kialakított dizájn némiképp eltér a két testvérmodellen látható formától, azonban jól felismerhető módon maradtak meg a legfőbb Toyota jellemvonások. A fényszórók, a hűtőmaszk, és a lökhárító kialakítása is más lett. A hátulja értelemszerűen teljesen eltérő a szedán kivitelnek köszönhetően, sőt az elődjéhez képest is sokat finomítottak rajta. Mind elől, mind pedig hátul karakteres kinézetet adnak neki a lámpatestek, amelyek LED technológiával lettek ellátva.
Az egyik legfontosabb adat, a tengelytáv 2,7 méter, amely már ismerős lehet a Touring Sport változatból is. Ennek megfelelően az autó kényelmes lábteret ígér a hátsó ülésen utazók számára. A stabilitásra sem lehet majd panasz, hiszen a futóművön, felfüggesztésen is változtattak, sőt a súlypont is lejjebb került, mindezek pedig nagyban járulnak majd hozzá a biztonsághoz is.
A motorkínálatban szerepel a már ismert 1,8 literes hibrid, 122 lóerővel, valamint az 1,6 literes benzines változat, 132 lóerővel. Dízel természetesen a szedánhoz sem készült, hiszen már a Toyota is leginkább a hibrid technológia felé halad. Váltóból is kétféle közül választhatunk, hatsebességes kézi, vagy a fokozatmentes CVT automata lesz elérhető benne.
Az aktív és passzív biztosnági elemek tekintetében sincs szégyenkezni valója a Corollának. Sőt igazából seregnyi biztonsági elektronkia áll majd rendelkezésünkre, többek között ütközésmegelőző rendszerek, adaptív tempomat, sávelhagyást figyelő rendszer, táblafelismerő.
Az autót Törökországban fogják gyártani, Európába várhatóan 2019 első negyedévében kezdődhet meg a forgalmazása.