A meglepetések versenye

Augusztus 31. és szeptember 2. között rendezték meg a hazai rally bajnokság hatodik futamát a Steelvent Ózd-Salgó Rallyt. A verseny már rögtön az első gyorsasági szakaszon meglepő fordulatot hozott.  

 

Pénteken az adminisztratív és technikai gépátvétellel, majd pedig a délután megrendezett hagyományos salakos prológgal vette kezdetét a futam az ózdi stadionban. Ekkor még senki nem sejthette, hogy mi vár a mezőnyre és a nézőkre a szombati szakaszokon. Mindenki a két éllovas csatájára számított, hiszen a bajnokságban vezető Turán Frigyesre valamint  a képzeletbeli dobogó második fokán álló Hadik Andrásra figyelt a közönség. Titkos favoritként persze ott sorakoztak a többiek is, csakúgy, mint Kazár Miklós, Vincze Ferenc és Velenczei Ádám. 

Már az első szakaszon borult a papírforma 

Szombat reggel hűvös, de száraz aszfalt fogadta a versenyzőket az első királdi szakaszon, ahol szinte azonnal borult a papírforma, ugyanis Hadik András csúnyán eldobta a Fordot, ami ennek következtében járóképtelen lett, így a verseny feladására kényszerültek. Turánék ugyan mért idővel kijöttek a szakaszról, de a mezőny további része etapként teljesítette azt. Történt ugyanis, hogy Hadikék egy villanypóznát találtak el, ami kitört és belógott az út fölé. A rescue kiérkezését követően az áramszolgáltató szakemberei vették kezükbe az ügyet, megpróbálva elhárítani a veszélyt és visszaállítani a környéken az áramszolgáltatást.  

Hátra volt még tíz gyorsasági szakasz, ahol a versenyzők egyáltalán nem kímélték sem egymást, sem pedig az autóikat. Szinte egész nap Vincze Ferenc dominált, kettő kivételével megnyerte az összes gyorsaságit, a maradék szakaszgyőzelmeken Kazár Miki és Velenczei Ádám osztozhatott. Minden beíróban látszott, hogy őrült küzdelem folyik, hiszen gyakran csak tizedek választották el egymástól a versenyzőket. Óriási volt a csata, a dobogóért természetesen Turán Frici is bejelentkezett, aki szintén folyamatosan próbálta szorongatni ellenfeleit egészen a 11. gyorsig, ahol a Hyundai I20 R5-ből elment az erő, így sajnos tetemes hátrányt gyűjtöttek össze a többiekkel szemben.  

Hadikon kívül voltak még további kedvencek, akiktől már szombaton búcsúznunk kellett. Rafi, vagyis Rafael Tamás a kilencedik gyorson dobta el a gyönyörű és a hazai pályákon egyedülálló Porschet, valamint egy kicsúszás miatt az ORC másik élmenője Hevesi István is kiállni kényszerült.  

Az ORC-ben Rongits Attila vezetett a nap végén, mindössze 1,2 másodperccel megelőzve Matics Mihályt. A legjobb BMW-s a hosszú kihagyás után visszatérő Niesz Ferenc volt Begala Tamással az oldalán, akik az abszolútban is jól teljesítettek.  

Szombaton az utolsó két gyorsaságit már sötétben teljesítette a mezőny, ami egyáltalán nem könnyítette meg a versenyzők dolgát. Az éjszakai versenyek hangulata ugyan mindig varázslatos, de elég egy rosszul beállított lámpasor és máris hátrányba lehet kerülni az ellenfelekkel szemben.  

Az első nap végén tehát Vincze, Kazár, Velenczei volt a sorrend, mögöttük Bodolai és Balogh voltak még percen belüli eredménnyel.  

Vincze Ferenc megállíthatatlan volt 

Vasárnap reggel ismét felsorakoztak a gépek és a versenyzők, hogy megküzdjenek egymással, és hamarosan kiderült, hogy Vincze Feri ott folytatja, ahol előző nap abbahagyta, hiszen megnyerte az első három szakaszt. A csatára és a tempóra jellemző volt egyébként, hogy a napi első gyorsot, csupán 0,1 másodperccel nyerte meg Velenczei Ádám előtt, de az ezt követő szakaszokon is pusztán tizedekre volt egymástól az első néhány páros. Sámsonházán például öt versenyző végzett egy másodpercen belüli eredménnyel, ahol Bodolai László és Velenczei Ádám tizedre pontosan azonos időt mentek. Kazár mindeközben az abszolút második helyen állt, végig harcolva a dobogó legfelső fokáért. Az utolsó Vizslás-Salgótarján szakaszon még megrázta magát, és óriási hajrával megnyerte a power staget, begyűjtve ezzel az érte járó pontokat, de az abszolút győzelemhez még ez sem volt elég.  

Az abszolútban tehát a versenyen végig domináló Vincze Ferenc nyert, mögötte 4,5 másodperccel lemaradva Kazár Miklós lett a második, míg a harmadik helyen Velenczei Ádám végzett 10,6 másodperccel lemaradva. A Skoda Motorsport is büszkén követhette az Ózd Rally eseményeit, hiszen minden dobogón végzett páros Skoda Fabia R5-tel versenyzett.  

Az ORC-ben Matics Mihály végzett az élen, 16,4 másodperccel mögötte pedig Maricsek Miklós ért célba, a hármas géposztályt Nagy Mátyás nyerte Tábori Ákos és Perge György előtt.     

Folytatás októberben a Mecsek Rallyval, ezzel kapcsolatosan is érdemes lesz figyelni programajánló rovatunkat, valamint a verseny utáni beszámolónkat. 

, , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?