Hosszú szünet után a hétvégén végre megkezdődött a hazai rally bajnokság. Az Eger Rally izgalmas pályáin több mint 150 versenyautó száguldott, a gyorsasági szakaszok mentén pedig sok ezer ember követte figyelemmel a versenyt.
Mondhatjuk úgy is, hogy a hagyományoknak megfelelően idén is Eger városa adott otthont a bajnokság első futamának. Az Eger Rally évek óta az egyik legnépszerűbb futama az évnek, hiszen a téli szünet után sokan várják már, hogy végre versenyautóba üljenek, vagy versenyautókat lássanak. Pénteken, az ünnepélyes rajtceremónia után egyetlen gyorsasági szakaszt kellett teljesítenie a mezőnynek, ami bemelegítésnek nem volt rossz, de mindenki tudta, hogy az igazi küzdelem majd szombaton veszi kezdetét.
A Rally 1, vagyis az első osztály versenyzőinek a három nap alatt összesen 16 szakaszt kellett teljesíteniük, benne a híres, vagy inkább hírhedt Parádsasvár-Szuha-Mátraalmás gyorsaságival. A verseny előtt mindenki azt találgatta, hogy a Hadik, Turán, Vincze trióból ki lesz a leggyorsabb, és rajtuk kívül kik lehetnek azok, akik akár a dobogóra, akár a pódiumra felférhetnek. Nos, a papírforma mondhatni részben beigazolódott, de voltak azért nem várt meglepetések is a futamon.
Szombat
A pénteki, nyúlfarknyi szakaszon a Skoda Fabia R5-tel versenyző Vincze Ferenc volt a leggyorsabb, a másik két favorit, Turán és Hadik csupán az ötödik és hatodik helyen futott be, hátrányuk azonban jelentéktelen volt. Ezen a szakaszon sokat nyerni nem lehetett, azonban a sötét miatt veszíteni annál többet, ezért mindenki óvatosan kezdett. Másnap reggel Vincze Ferenc volt a leggyorsabb, sőt egész nap ő dominált, hiszen a megrendezett kilenc szakaszból hetet ő nyert.
A Turán-Bagaméri páros más taktikán volt, ők a leghosszabb, és a legnehezebb szakaszra készültek, és ez be is jött nekik, hiszen kétszer is megnyerték azt, az első körben nem is akármilyen előnnyel. A nap egyik legkellemesebb meglepetése az ezúttal a lányával, Ollé Rebekával versenyző Ollé Sándor volt. Többször is dobogós időt autóztak, az elmúlt évek nehézségei után a szurkolók örömmel látták végre, hogy kedvencük újra remek formában versenyez. A harmadik szakaszon nem várt fordulatot vett a verseny, hiszen a bajnoki címvédő Hadik András, a Ford Fiesta R5 technikai problémája miatt feladni kényszerült a versenyt. A nap végén, tíz gyorsasági szakaszt követően Vincze Ferenc állt az élen, 18,1 másodperccel megelőzve a Turán-Bagaméri párost. A harmadik helyen a Balogh-Holczer duó fordult, az ő hátrányuk azonban már jelentős volt.
Vasárnap
Az utolsó napon hat szakasz várt még a mezőnyre, a szakaszgyőzelmeken ezen a napon is Vincze Ferenc és Turán Frigyes osztoztak 3-2 arányban, egyet pedig Balog János is nyerni tudott. Az egyre melegedő aszfalthőmérséklet, valamint az egyre rosszabb állapotba kerülő pályák sok fejtörést okoztak a versenyzőknek, a csata pedig gyorsaságiról gyorsaságira egyre kiélezettebb lett. Az élen autózók közül senki sem hibázott, így a befutó a szombati napot követően vasárnap is ugyanazt mutatta. A versenyt tehát Vincze Ferenc nyerte Igor Bacigallal az oldalán 8,8 másodperccel a második helyen befutó Turán-Bagaméri párossal szemben. A harmadik helyen a Balogh-Holczer duó végzett.
ORC, Production Cup, Peugeot 208 kupa
Az abszolút mellett természetesen a kategóriákban is izgalmas küzdelem zajlott. Az ORC-ben Gyarmati Ariel volt a leggyorsabb, jelentős előnnyel nyerte a futamot a második helyezet Rongits Attila, valamint a harmadik Friedmann Zsolt előtt.
A Production kupában az a Bacsa Tamás nyert, aki élete első Rally1-es futamát teljesítette, előnye pedig hatalmas volt a másodikként végző Perge György, valamint a harmadik Kurtos Róbert előtt.
A Peugeot 208 kupa versenye is óriási izgalmakat hozott. Az itt újoncként bemutatkozó Szauer Gergő szinte minden gyorsasági szakaszt megnyert, azonban egy borulás miatt csak az ötödik helyen tudta befejezni a versenyt. Ezt a kategóriát végül Csomós Miklós nyerte, a második Norbert Maior, és a harmadik Jánosa Ákos előtt.
Az első verseny alapján tehát úgy néz ki, hogy maradt a papírforma és a Hadik-Turán-Vincze páros vívja majd idén is a legkiélezettebb csatákat, de mint Egerben is láthattuk többen is beleszólhatnak a „nagyok” csatájába.
Most egy pici szünet következik, április végén, Miskolcon folytatódik majd a bajnoki évad.