Véget ért a pihenés, a fejlesztés, és a tesztelés időszaka a rally társadalom számára, hiszen a Monte Carlo Rallyval a hétvégén kezdetét vette a világbajnokság idei szezonja.
Egyre inkább tisztult a kép, ahogy közeledett az első versenyhétvége, kiderült ki, milyen technikával fog versenyezni, a csapatok bemutatták az új versenygépeket, de még így is sok volt a nyitott kérdés. Milyenek lettek az idei fejlesztések? Az új pilóták hogyan tudnak összeszokni az új autóval? Ezek azok a kérdések, amelyekre igazán csak a versenyeken kaphatunk választ.
Kétség kívül a holtszezon egyik legnagyobb híre az volt, hogy a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb aláírt a Hyundaihoz, és ebben az évben egy i20 WRC volánja mögött láthatjuk majd több versenyen is. Mindenki kíváncsian várta, hogy a Dakart néhány napja sikeresen teljesítő francia hogyan szerepel az új csapatban.
A Monte minden évben különleges. Nem csupán azért mert ez az év első versenye, nem csupán a fantasztikus helyszín miatt, hanem az állandóan változó körülmények miatt is. Nem véletlen tehát, hogy az idei viadal is kiélezett küzdelmet hozott. Mindenki tudta, hogy nem elég „csak” gyorsan versenyezni, hiszen az erő mellett az ész és a taktika is sokat fog számítani.
Tanak, Neuville vagy Ogier, esetleg Loeb
Ott Tanak kezdett a leggyorsabban, hiszen már az első szakaszon 5 másodpercet adott Kris Meeke-nek, és 10,6 másodperccel volt gyorsabb a versenyt később megnyerő Ogier-nél. A napot is ő zárta az élen, előnye szerénynek mondható 9 másodperc volt, igaz ekkor még nem tudhattuk, hogy a csata sokkal szorosabb küzdelemben fog eldőlni.
Pénteken az első szakaszt törölni kellett, mindenki feszülten figyelt a másodikra, ahol az a Sebastien Loeb volt a leggyorsabb, aki alig szerzett még versenytapasztalatokat új autójával, ennek ellenére rögtön megmutatta, hogy idén is számolni kell vele. Estére már Ogier állt az élen, előnye pedig mindössze két másodperc volt a Hyundai i20 WRC-vel versenyző Neuville előtt.
Szombaton ismét Ott Tanak volt a meghatározó, hiszen minden szakaszt megnyert, de a korábban összeszedett hátránya még így is jelentős volt. Az ötödik helyről várta a folytatást, és már ekkor látszott, hogy a dobogó legalsó fokáért is hatalmas küzdelem lesz Loeb, Latvala és Tanak között.
A vasárnap hihetetlen izgalmakat hozott. Az utolsó gyorsasági szakasz előtt Ogier mindössze 0,4 másodperccel vezetett Neuville előtt, így álltak oda teljesíteni a maradék 14 kilométert. Az utolsó gyorsot Kris Meeke nyerte Ogier és Neuville előtt.
A Citroen C3 WRC-vel versenyző Ogier 1,8 másodperccel volt gyorsabb, mint Neuville, így végül 2,2 másodperccel megnyerte a versenyt, annak ellenére, hogy közben technikai gondokkal is küzdött. A dobogó harmadik fokára Ott Tanak állhatott fel, hátránya 2 perc 15 másodperc volt. A kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb a negyedik helyen végzett.