Fordulatokkal teli versenyen van túl az ERC mezőnye, lássuk mi történt a sorozat utolsó előtti versenyén, a Lengyel Rallyn, hogyan szerepelt a Herczig Norbert – Ferencz Ramón páros ezen a hétvégén.
Minden versenyre nevezett páros nagy reményekkel vágott neki a futamnak, hiszen tudták, hogy hatalmas csata várható az ERC élmenői és a helyi versenyzők között. Talán ennek is volt köszönhető, hogy már az első napon megkezdődött a „csillaghullás”, nagy nevektől kellett búcsúzni, mindjárt verseny elején. A szombati nap egyik leglátványosabb bukását az orosz Alexej Lukjanuk mutatta be, aki egy balos kanyarban lévő bukkanóról rosszul érkezett le és eltalált egy fát, aminek következtében a verseny azonnali feladására kényszerült. Később közölték azonban a hírt, hogy mindettől függetlenül már ő az idei esztendő bajnoka, tekintettel arra, hogy egyik legfőbb riválisa, a portugál Magalheas a következő versenyen nem tud majd rajthoz állni.
Szintén a szombati napon kényszerült kiállásra a helyiek egyik kedvence, a lengyel Pieniazek Lukasz is, aki egy tempós részen törte össze versenyautóját. A nap végén az orosz Nikolaj Grjazin vezette a versenyt, mindössze 11 másodperces előnnyel a finn Jari Huttunen előtt.
Vasárnap is nehéz szakaszok vártak a mezőnyre, és Huttunen már rögtön az első szakaszon támadni kezdte a verseny éllovasát, 8,3 másodpercre csökkentve hátrányát. Az orosz pilóta sem maradt ellenfelének adósa, egész nap ment az adok-kapok, a többi pozícióért is folyt a harc. A nap második felében Huttunen folyamatosan dolgozta le a hátrányát, végül már csak 2,9 másodperc választotta el az első helytől, ám egy 10 másodperces időbüntetés megpecsételte sorsát. A versenyt így az orosz Nikolaj Grjazin nyerte, a finn Jari Huttunen és a brit Chris Ingram előtt. A Skodák egyébként ismét remek hétvégét zártak, hiszen a top tízben nyolc darab Fabia R5 végzett.
A Herczig Norbert-Ferencz Ramón páros az előkelő kettes rajtszámot kapták erre a versenyre. A MOL Racing Team pilótája néhány nappal a verseny előtt Szelestén tesztelte a Skodát, ahol próbált alaposan felkészülni. Mint ismeretes legutóbb a Barum Rally aszfaltos szakaszain szerepeltek, amely verseny sajnos egy eséssel fejeződött be számukra, így nem csupán az autót kellett beállítani a murvás szakaszokra, hanem saját magukat is tesztelték egy kicsit. Norbi már a teszt első méterei után azt nyilatkozta, hogy nyoma sincs a rossz emlékeknek, mentálisan is teljesen felkészülten fognak versenyezni Lengyelországban. A kvalifikációs szakasz is remekül sikerült számukra, míg a szombati napot az abszolút második helyről kezdték meg. Sajnos azonban már a nap elején túlcsúsztak az egyik kanyarban, így jelentősnek mondható 1 perces hátrányt összeszedve folytatták a versenyt. Mindkét napon folyamatosan dolgozva, a top tízben autózva küzdöttek, de sajnos a szerencse nem állt mellettük. Másnap egy defekt és egy borulás is hátráltatta őket, de derekasan harcolva a tizedik helyen tudták befejezni a futamot. Ezzel számukra véget is ért az első ERC szezonjuk, mivel idén több versenyen már nem indulnak. Szép eredményekkel gazdagították ebben az évben a hazai autósportot, hiszen többször dobogóra is állhattak, megmutatták, hogy Európa legjobbjai között nekik is helyük van.
Az ERC sorozata október 12-14. között Lettországban folytatódik, amely verseny a bajnokság záró futama is egyben.