Október 12-14. között rendezték meg a hazai rally bajnokság utolsó előtti futamát, az 52. Aquaprofit Mecsek Rally-t. A versenyzőket és a nézőket izgalmas programok és ragyogó napsütés várta ezen a hétvégén.
Ami bizony egy Mecsek Rally esetén nem megszokott, hiszen az októberi időjárás gyakran megtréfálta már a versenyzőket, az ősszel megjelenő köd, pára, eső, lehulló falevelek és persze az eső is gyakran előfordult már ezen a futamon.
A Pécs Plaza parkolójában megrendezett pénteki prológ igazi nézőcsalogató programnak bizonyult, hiszen az ORB és az ORC versenyzői mellett a Historic EB mezőnyét is láthatták száguldani a prológra kilátogatók. Ez a rövid kis bemelegítés ugyan nem számított bele a verseny értékelésébe, de a hangulat megteremtésére tökéletes volt.
Szombati száguldás
Másnap, vagyis szombaton már az éles verseny vette kezdetét. Sokan voltak kíváncsiak arra, hogy a legutóbbi bajnoki futamot megnyerő Vincze Ferenc, az ugyanitt hibázó Hadik András, a bajnokságot jelenleg vezető Turán Frigyes hogyan boldogul majd a híres mecseki pályákkal. Aztán rögtön az első gyorsasági meglepetést hozott, hiszen Velenczei Ádám nyerte meg a szakaszt, de a többiek is szorosan ott voltak a nyomában. A második szakasztól kezdődően eszement csata kezdődött Turán és Hadik között, egész nap kergették, űzték, üldözték egymást, négy gyorsaságit Hadik András nyert, míg hármat Turán Frigyes húzott be magának. A nap végén, nyolc szakasz megtétele után mindössze 2,6 másodperc volt köztük a különbség Hadikék javára. A szombati napot a harmadik helyen záró Vincze Ferencnek egész nap gondjai voltak a Skoda beállításaival, a szervízparkban gátlókat és váltót is cseréltek az autóban, de a futómű gondjaikat nem sikerült megszüntetniük.
Az ORC mezőnyében is izgalmas csata alakulhatott volna ki, de a kategória egyik favoritja Gyarmati Ariel még a verseny elején két defektet is kapott, jelentős hátrányt összeszedve ezzel társai mögött. Egy ideig úgy látszott, hogy a közönség egyik kedvence Hevesi István megállíthatatlan lesz, azonban egy turbó probléma miatt ők is hátrányba kerültek, igaz csak ideiglenesen, hiszen nap végén ők vezették a kategóriát.
Sajnos már az első napon nagy nevektől kellett búcsúznunk, hiszen az első gyorsaságit megnyerő Velenczei Ádám és a szintén Skodával versenyző Balogh János is kiesett a küzdelemből.
Vasárnap is folytatódott a küzdelem
Vasárnapra csak négy gyorsasági maradt, közte az Orfű-Árpádtető, ami a maga 27,6 kilométerével az ország egyik leghosszabb szakasza. Mindenki tudta, hogy ez lesz a vízválasztó, mert itt sokat lehet nyerni, de ha valaki hibázik, akkor viszont veszíteni is. A nagyok közül ugyan senki nem vétett jelentős hibát, de a versenyben vezető Hadik András ezeken a szakaszokon jelentősen tudta növelni előnyét nagy riválisa Turán Frigyes előtt. Az utolsó gyorsaságit követően sem változott az összetett sorrend, a Hadik-Deák páros nyerte meg a Mecsek rallyt, mögöttük a Turán-Bagaméri kettős végzett 20,3 másodperccel, míg a harmadik helyre Vincze Ferenc futott be Igor Bacigallal az oldalán, az ő hátrányuk 38,7 másodperc volt.
Az ORC-ben sokáig vezető Hevesi István az utolsó előtti szakaszon defektet kapott, így búcsút kellett mondania a győzelemnek. Ezt a küzdelmet Matics-Németh duó nyerte, a Hevesi-Bottyán páros lett a második, míg Gyarmati-Kocsis kettős végzett a harmadik helyen.
A hazai rally bajnokság a novemberben megrendezésre kerülő Nyíregyháza rallyval folytatódik, ami egyben az idei utolsó futam is lesz. A bajnokság jelen állás szerint még teljesen nyitott, tehát biztosra vehetjük, hogy hatalmas csata lesz az éllovasok között a következő futamon.