A Lamborghini jelenléte az autósportban igazán nem meglepő, hiszen minden általuk gyártott széria változat is bivalyerős, versenyautóik pedig előkelő helyeken szerepelnek a világ versenypályáin.
Most azonban húznak egy merészet és a klasszikus versenyautónak semmiképpen nem nevezhető Lamborghini Ursus segítségével szeretnének egy teljesen új sorozatot indítani. Persze, persze, ez nem azt jelenti, hogy csak a lapos, erős, hangos autókból lehet versenyautót faragni, de vélhetően keveseknek fordult meg a fejében az Ursus láttán, hogy „ebből milyen remek versenyautó lesz”. A formáját, méreteit tekintve nyilván mindenkinek a tereprally ugrik be először. Nos, ez csupán egy része az igazságnak. Lássuk, hogyan képzeli el ezt a Lamborghini, és a gépet készítő csapat.
A napokban bemutatott, Lamborghini Ursus ST-X névre keresztelt tanulmány lenne az az autó, amely szerepelne az új sorozatban. Maga a verseny a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) által elfogadott pályákon ötvözné egy klasszikus aszfaltos pályverseny és a tereprally elemeit. Az autónak tehát több szempontból is megfelelőnek kell majd lennie, készítői pedig azt ígérik, hogy kompromisszummentes használatához kétség sem férhet.
Az Ursus ennek megfelelően átesett a szükséges változtatásokon. Egyrészről megkapta a FIA által megkövetelt biztonsági felszereléseket, így a bukócsövet, tűzoltó rendszert, valamint a szintén homológ FT3 üzemanyagtankot is.
Másrészről egy alapos fogyókúrán is átesett, hiszen a súlyát sikerült 25%-kal csökkenteni, így a V8-as dupla turbós motor, a maga „szerény” 850 Nm-es nyomatékával még gyorsabban tudja majd mozgatni a versenyautót. Természetesen a külső megjelenése is megváltozik némiképp, elég ha csak a nagyobb légbeömlőkre, a karbon elemekre, a hátsó szárnyra, vagy a kipufogókra tekintünk. A Pirelli gumikkal szerelt 21 colos kerekek is nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy már első ránézésre tudjuk, ez nem csupán egy SUV, hanem egy mindenre elszánt versenygép. Az egyéb részletekről, az autó áráról jelenleg semmit sem lehet tudni, de ezt a „játékszert” vélhetően csak nagyon kevesen engedhetik majd meg maguknak.
A hírek szerint az autót 2019-ben láthatjuk majd először, a megálmodott versenysorozatot pedig 2020-tól Európában és a Közel-Keleten szeretnék elindítani.