Megkezdődött a Genfi Autószalon, ahol a gyártók felvonultatják legfrissebb újdonságaikat a közönség és a szaksajtó előtt. A Skoda is jelen van, nem is akármilyen különlegességekkel.
A Skoda idén is nagyon készült a Genfi Autószalonra, hiszen több új modelljük is itt mutatkozik be hivatalosan. A Kamiq mellett (amelyről részletesen ebben a cikkünkben olvashattok: https://carportal.hu/egy-ujabb-cseh-remek-skoda-kamiq/ ) egy újabb tanulmányautó is begurult tegnap a színpadra, ami nem volt más, mint a Skoda Vision iV, ami egy egészen jövőbe mutató, tisztán elektromos kupé-crossover képében kápráztatta el a nézőket.
A show részeként Bernhard Maier, a Skoda vezérigazgatója egy kétkerekűn gurult be a színpadra, nem kis megdöbbenést okozva ezzel a közönségben. Persze ennek is volt ám miértje. Mint utóbb kiderült, nem pusztán kerékpározni támadt kedve, nem csak a műsort akarta csinálni, hanem ő is egy bemutatásra váró „géppel” érkezett. A Klement névre keresztelt járgány egy teljesen elektromos közlekedési eszköz, nem pusztán egy kerékpár.
A Skoda szerint szükség van, és a jövőben is szükség lesz az ilyen eszközökre, hiszen a városi lakosság aránya egyre nő, a forgalmi terheltség pedig egyre rosszabb képet mutat. Nyilván nem minden esetben, de a közlekedést egy ilyen eszközzel is meg lehet oldani. Főként, ha az már-már csúcstechnológia. A most bemutatott tanulmányt számos érdekes extrával látták el. Nem találunk láncot, a bicikliken megszokott pedálokat, ide-oda lógó kábeleket. Van azonban helyette egy 4 kW-os motor, melynek segítségével akár 45 km/h-s sebességgel is száguldhatunk. A hatótáv tekintetében sem kell szégyenkezniük, hiszen 62 kilométert lehet vele megtenni. Lent két érdekes pedállal találkozhatunk, amelynek a gyorsításnál és fékezésnél van szerepe. Ezen felül van rajta ABS, integrált LED-es világítás, GPS, telefontöltés, energia visszanyerő rendszer. Mi ez, ha nem csúcstechnológia.
A tanulmány tehát igazán jövőbe mutató. Azonban mégis van benne egy csipetnyi a múltból is, hiszen a névadással a Skoda a gyökerekhez nyúl vissza. 1895-ben a csehországi Mlada Boleslav-ban Vaclav Laurin és Vaclav Klement voltak az alapítói az eredetileg biciklikkel és motorkerékpárokkal foglalkozó vállalatnak. Nevük a XXI. században is tovább él a Skoda legmagasabb felszereltséggel rendelkező modelleiben, és a most bemutatott eszközben is.